Om bij te blijven in de auto-industrie moet je snel kunnen schakelen. Innovaties volgen elkaar in razend tempo op, en bewezen business modellen beginnen te haperen. Met MSR voorkomt u dat u wordt ingehaald. In een turbulente wereld staan wij voor constante groei.
Bij MSR werken we samen aan succes. We willen de business van onze klanten versterken en doen dat door als gelijke partners op te trekken. Met elkaar brengen we de uitdaging in kaart en maken we concrete actieplannen, en met elkaar voeren we die ook uit. Door resultaatgericht en planmatig te werk te gaan, en door altijd open te staan voor feedback en nieuwe inzichten, realiseren we een tastbare en duurzame prestatieverbetering. Dat is ons doel, dat is waar we samen voor gaan.
Fleetsales vormt voor menig importeur en dealerbedrijf de kurk waarop de onderneming drijft. Opmerkelijk is hoe verschillend deze partijen, waaronder ook de captives, de markt aanvliegen. Gaan ze voor de berijder of het bedrijf erachter? Worden leads centraal opgevolgd of overgelaten aan de dealer? Hoe dan ook wordt het beïnvloedingsproces steeds lastiger, stelt het internationale
In tijden waarin auto’s steeds minder in de werkplaats komen, is het zaak om zoveel mogelijk klanten te behouden en naar de werkplaats te krijgen. En bij de bezoeken die er zijn, moet een maximale omzet worden gegenereerd. Door de aftersales continue te monitoren en bij te sturen, kan het rendement van een middelgrote dealer
Lage rendementen – er valt heus wat aan te doen. Bijvoorbeeld door niet uitsluiten te focussen op de verkoop van het voertuig maar ook op aanverwante diensten. MSR Consulting Group helpt al ruim twintig jaar merkorganisaties om hun omzet, winstgevendheid en concurrentiepositie een duw in de rug te geven. Verschenen in: Automobiel Management, maart 2015,
Martin van Eck, medeoprichter van het internationale automotive adviesbureau MSR Consulting Group, bewondert menig dealerbedrijf dat in deze roerige tijden in een ‘weerbarstig model’ het hoofd boven water houdt. Wat ziet hij als uitdagingen van de branche? “Proactief reageren op alle veranderingen. Maar dan eerst je organisatie inrichten voor die proactieve koers.” Verschenen in: Automobielmanagement,