Voor een Nederlandse importeur van automobielen met een verkoopnetwerk B2C heeft MSR op professionele wijze geanticipeerd op het veranderde consumentengedrag van de consument. Dit veranderende consumentengedrag uit zich in het veelal oriënteren op Internet, het leggen van het eerste contact via de digitale snelweg en het verminderd bezoeken van showrooms. Bij het bezoeken van de showroom is de consument vollediger en anders geïnformeerd dan voorheen.
Naast een structurele verbetering van het leadmanangement proces bij de dealers kreeg MSR vanuit deze importeur de opdracht om op efficiënte en effectieve wijze een structurele commerciële gedragsverandering van verkoopleider en verkopers te realiseren (van reactief naar proactief leadbenadering).
Sales Boosting 2020 van MSR leert de verkoopleider om naast het verkrijgen van een beter inzicht in de huidige status van het leadmanagement proces op zijn vestiging een structurele gedragsverandering van de leadbenadering en -opvolging bij zijn verkopers door te voeren. Bij de landelijk gemiddelde span of control van 1 – 3 wordt deze gedragsverandering op zeer effectieve en efficiënte wijze gerealiseerd. Deze gedragsverandering bij verkopers en verkoopleiding leidt tot structureel genereren van meer kansrijke leads (2 per dag), 100% opvolging van de leads met een significante verbetering van het verkoopresultaat tot gevolg.
Bij het succesvol verlopen van het project heeft MSR een integrale maatwerk aanpak gehanteerd waarbij de volgende onderdelen en onderwerpen in een individueel begeleidingstraject met de verkoopleider(s) zijn behandeld:
Coaching verkoopleider:
Verbeteren resultaten:
Team en organisatie ontwikkeling:
De behaalde kwalitatieve resultaten op niveau van de verkoopleider(s) met leverage naar verkopers zijn:
De behaalde kwantitatieve resultaten zijn: