Omzetvergroting en winst maximalisatie bij bestaande klanten

Een volume merk wilde haar omzet vergroten. Uit een analyse van MSR bleek dat er nog veel potentieel binnen de bestaande klanten portefeuille was. Gezamenlijk met de importeur hebben we een landelijke aanpak opgezet, bestaande uit standaard MSR modules, waarin we de omzet bij bestaande klanten met 25% verhoogd hebben.

Onze Aanpak:

  • Analyse naar verborgen potentieel binnen bestaande klanten
  • Gefaseerde uitrol, begonnen bij de ‘potentieel rijke’ klanten
  • Modulaire inzet van beproefde concepten op verschillende fases in de klantlevenscyclus
  • Betrokkenheid bij de dealers gecreëerd en waar mogelijk gebruikt gemaakt van bestaande capaciteit

Tools:

  • MSR potentieel analyse
  • MSR klantonderzoek naar voorkeuren en overweegredenen
  • Performance dashboard
  • MSR call center voor proactief klant contact
  • MSR Lead Management System met escalatiemodel
  • MSR call center vangnet voor 100% borging

Resultaten:

  • 100% consistente opvolging van bestaande klanten op de relevante momenten (MoT’s)
  • Meer omzet per klant
  • Hogere loyaliteit per klant
  • Meer marge per klant door lagere wervingskosten voor nieuwe klanten

Relevant expertises