Wilt u weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Vul dan hier uw naam en telefoonnummer in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Stageverslag januari 2020 Een onderdeel van mijn studie technische bedrijfskunde is een stage lopen. Tijdens
CRM uitrol
MSR heeft voor een klant met een groot retailnetwerk een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en implementatie van haar CRM strategie.
Doel was te komen tot landelijk uniforme aanpak, een forse verhoging van het aantal klantcontacten, met een snelle klant- en resultaatgerichte opvolging.
Onze aanpak
Samen met de klant is een compleet vernieuwde CRM aanpak ontwikkeld.
Hierbij is op basis van de Customer Journey een nieuwe CRM strategie uitgewerkt en ingevoerd. Dit omvatte onder andere:
invoering van een nieuwe CRM systeem in het retailnetwerk
invoering van een landelijk CRM dashboard
de invulling en opvolging van alle klantcontacten in een multichannel omgeving voor zowel Sales als Aftersales, inbound en outbound
centralisatie van een deel van de klantcontacten (24/7).
ontsluiting en koppeling van alle klantcontact- en transactiedata op landelijk en lokaal niveau
Als onderdeel van de implementatie in het retailnetwerk heeft MSR o.a. de centrale trainingen en coaching van alle gebruikers op locatie verzorgd.
De invoering van deze nieuwe CRM strategie leidde tot een sterke verhoging van het aantal klantcontacten, een stijging van de klanttevredenheid en een forse groei van het aantal leads. Dit ging gepaard met een sterke verbetering van de leadconversie, resulterend in een significante toename van het marktaandeel.