Als de koop gesloten is valt er nog een wereld te winnen

  • Om in de Aftersales succesvol en gericht marktbewerking uit te voeren is het essentieel te beschikken over actuele en gedetailleerde markt en management informatie. In de huidige generatie management systemen is deze informatie slechts zeer beperkt beschikbaar.
  • Om deze management informatie te genereren heeft MSR voor één van haar klanten een interactief Aftersales portal ontwikkeld, waardoor het management online en realtime beschikt over alle benodigde stuurinformatie.

Onze aanpak

  • Uitgebreide inventarisatie van alle beschikbare Aftersales informatie met betrekking tot omzet en afzet, klanten, interne capaciteit, marktpotentieel.
  • Uitwerken van de optimale management rapportage, met als kenmerken:
    • Realtime en online, met KPI rapportage op ieder gewenst detailniveau
    • Uitgebreid benchmark en trendrapportage
    • Directe doelgroepselectie voor acties en campagnes (predictive marketing)
    • Meting van resultaten marketing campagnes
    • Interactief en gebruikersvriendelijk
  • Ontwikkeling van data interfaces om het KPI dashboard aan te sluiten op alle interne klant- en transactiesystemen in gebruik binnen het netwerk.
  • Ontwikkelen van uniforme procedures en richtlijnen voor het vastleggen van klant en trasactiegegevens
  • Ondersteuning bij het opschonen van interne data (data cleaning)
  • Invoering van nieuwe KPI rapportageportal in het totale retailnetwerk incl. centrale trainingen en coaching van alle gebruikers
  • Invoering van gestructureerde marktbewerking binnen het retailnetwerk:
    • Markt- en potentieel analyse (o.a. service marktaandeel)
    • Opstellen marktbewerkingsplan per outlet
    • Begeleiding bij opstart en uitvoering van marktbewerkingscampagnes

Tools

  • Online portal met KPI dashboard
  • Interface met interne klant-, en transactie- en planningsystemen
  • Handleidingen, instructies en marktbewerkingsplan

Resultaten

  • Invoering nieuw Aftersales KPI rapportage systeem in het hele netwerk
  • Ontsluiting van klant en transactiedata ten behoeve van de centrale marketing database
  • Invoering uniforme en gestructureerde marktbewerking met zowel landelijke als lokale campagnes.

Relevant expertises