BrancheAls de koop gesloten is valt er nog een wereld te winnen
ServicesMarket & Business Intelligence
Bel mij terug
Wilt u weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Vul dan hier uw naam en telefoonnummer in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Stageverslag Reda Benchaabane In februari 2020 ben ik als stagiair begonnen bij MSR Consulting Group.
Als de koop gesloten is valt er nog een wereld te winnen
Om in de Aftersales succesvol en gericht marktbewerking uit te voeren is het essentieel te beschikken over actuele en gedetailleerde markt en management informatie. In de huidige generatie management systemen is deze informatie slechts zeer beperkt beschikbaar.
Om deze management informatie te genereren heeft MSR voor één van haar klanten een interactief Aftersales portal ontwikkeld, waardoor het management online en realtime beschikt over alle benodigde stuurinformatie.
Onze aanpak
Uitgebreide inventarisatie van alle beschikbare Aftersales informatie met betrekking tot omzet en afzet, klanten, interne capaciteit, marktpotentieel.
Uitwerken van de optimale management rapportage, met als kenmerken:
Realtime en online, met KPI rapportage op ieder gewenst detailniveau
Uitgebreid benchmark en trendrapportage
Directe doelgroepselectie voor acties en campagnes (predictive marketing)
Meting van resultaten marketing campagnes
Interactief en gebruikersvriendelijk
Ontwikkeling van data interfaces om het KPI dashboard aan te sluiten op alle interne klant- en transactiesystemen in gebruik binnen het netwerk.
Ontwikkelen van uniforme procedures en richtlijnen voor het vastleggen van klant en trasactiegegevens
Ondersteuning bij het opschonen van interne data (data cleaning)
Invoering van nieuwe KPI rapportageportal in het totale retailnetwerk incl. centrale trainingen en coaching van alle gebruikers
Invoering van gestructureerde marktbewerking binnen het retailnetwerk:
Markt- en potentieel analyse (o.a. service marktaandeel)
Opstellen marktbewerkingsplan per outlet
Begeleiding bij opstart en uitvoering van marktbewerkingscampagnes
Tools
Online portal met KPI dashboard
Interface met interne klant-, en transactie- en planningsystemen
Handleidingen, instructies en marktbewerkingsplan
Resultaten
Invoering nieuw Aftersales KPI rapportage systeem in het hele netwerk
Ontsluiting van klant en transactiedata ten behoeve van de centrale marketing database
Invoering uniforme en gestructureerde marktbewerking met zowel landelijke als lokale campagnes.