10 of 14 news items

Klant wacht op geïntegreerde ‘e-customer journey’

Gemakkelijk de onderhoudsstatus van je auto inzien, snel offertes opvragen, je auto zelf inplannen bij een werkplaats naar keuze. Dit wil de klant, maar de meeste merken en formules kunnen dit hun klanten nog niet (of slechts fragmentarisch) bieden. Oftewel, een volledig geïntegreerde ‘e-customer journey’ is vaak nog toekomstmuziek zo blijkt uit het nieuwste onderzoek van MSR Consulting Group. Link naar artikel Verschenen op: Automobiel Management, september 2018 Kernwoorden: e-commerce, e-customer journey, aftersales Read more
Published: oktober 1, 2018

MSR Consulting Group opent nieuw kantoor in Brussel

Al ruim 25 jaar ondersteunt MSR Consulting Group bedrijven in de Automobielbranche met het genereren van meer winstgevendheid en een sterkere concurrentiepositie. Naast het hoofdkantoor in Naarden heeft MSR per 1 september een kantoor in Brussel geopend om het toenemend aantal klanten in België beter te kunnen bedienen. Volgens directeur Martin van Eck is het betreden van de Belgische markt daarom een logische stap. De opening van het kantoor in Brussel markeert de groei van de organisatie in de Benelux. Het kantoor is centraal gelegen nabij Zaventem. Read more
Published: september 24, 2018

Omzet en winst in aftersales liggen voor het grijpen

De dalende lijn is al een decennium geleden ingezet. In 2009 besteedde de Nederlander nog 1,7 miljard euro in de werkplaats bij de merkdealer, vorig jaar was dat gedaald naar 1,46 miljard. En daarbij moet nog worden aangetekend dat er sprake was van een ‘inhaaleffect’ van het ontstane achterstallig onderhoud tijdens de crisis. “Dealerbedrijven zien bovendien dat het universele kanaal een steeds groter stuk van de taart snoept; van 1,2 miljard euro in 2009 naar 1,6 miljard in 2017.” Link naar artikel Verschenen op: Automobiel Management, september 2018 Kernwoorden: Aftersales, rendement, werkplaatsomze... Read more
Published: september 24, 2018

E-commerce in de autowereld nog in de kinderschoenen

De Nederlandse autobranche heeft nog een flinke slag te maken op het gebied van e-commerce. Terwijl veruit de meeste autokopers zich wel online oriënteren, bieden maar weinig merken de mogelijkheid om ook online een auto aan te schaffen. Ook is er nog veel winst te boeken rond goede keuzebegeleiding, de mogelijkheid een auto in te ruilen en een proefrit te maken en de integratie met offline oriëntatie bij de fysieke dealer. Zo blijkt uit onderzoek van MSR Consulting Group, dat wel verwacht dat er binnen de sector de komende jaren flinke groei zal plaatsvinden in de online mogelijkheden.  Link naar artikel Versch... Read more
Published: juli 9, 2018

E-commerce leasebedrijven toe aan hogere versnelling

E-commerce bij leasemaatschappijen gaat nog steeds niet hard. Dit bevestigt MSR Consulting Group in haar benchmarkrapport over dit onderwerp. Dit rapport schetst een divers beeld. Waar sommige leasemaatschappijen al zijn gestart met e-commerce, moeten andere nog wennen aan het idee. Belangrijke conclusie: de consument hoeft voorlopig nog niet te rekenen op een integrale klantervaring. Daar is meer voor nodig. Link naar artikel Verschenen in: Automobiel Management, april 2018, p. 56-60 Kernwoorden: E-commerce, Lease, Transactioneel, Krediettoets Read more
Published: mei 10, 2018

Blik op de toekomst

Met goed gevoel kijkt MSR Consulting Group terug op 2017. “Een jaar waarin we ook nog eens enkele nieuwe diensten hebben ontwikkeld. Met name Forecast 2025 is een antwoord op veel vragen uit een zich razendsnel veranderende markt.” Link naar artikel Verschenen in: Automobiel Management, 11 december 2017, p. 67 Kernwoorden: Forecast, Scenario’s, Elektrificatie. Read more
Published: januari 8, 2018

E-commerce in de kinderschoenen

E-commerce is de term die gebruikt wordt om het verkopen van goederen en diensten via internet te omschrijven. Een ontwikkeling die in betrekkelijk korte tijd een enorme vlucht heeft genomen, maar een auto kopen via internet is nog nauwelijks van toepassing. Toch zijn E-commerce en online winkelen niet meer weg te denken. Link naar artikel Verschenen in: Automobiel Management, oktober 2017, p. 10-13 Kernwoorden: E-commerce, Proces Excellence, Omni Channel. Read more
Published: oktober 24, 2017

De dealer van de toekomst

De autobranche staat voor een groot aantal veranderingen, zegt Ronald van Eck, directeur bij MSR Consulting Group. Daarbij staan twee dingen centraal: dealers en importeurs hebben elkaar nodig en de dealer moet zijn organisatie, processen, mensen en systemen op orde hebben. Link naar artikel Verschenen in: Automotive Management, 20 oktober 2017, p. 29 Kernwoorden: Centralisatie, Schaalvoordelen. Read more
Published: oktober 24, 2017

Coaching werkt motiverend en vergroot de kans op succes

Coaching is een belangrijk aspect ter ondersteuning van de zakelijke marktbewerking. Coaching is misschien niet het eerste waar je aan denkt als verantwoordelijke manager, maar in de praktijk blijkt het bittere noodzaak te zijn. Aan marktbewerking moet een strategie ten grondslag liggen, bestaande uit een proces- en een people kant. Klinkt logisch, maar hoe vertaal je dit naar de vloer? Link naar artikel Verschenen in: Automobiel Management, september 2017, p. 75 Kernwoorden: Coaching, Soft Facts, Hard Facts. Read more
Published: oktober 6, 2017