6 of 16 news items

De dealer van de toekomst

De autobranche staat voor een groot aantal veranderingen, zegt Ronald van Eck, directeur bij MSR Consulting Group. Daarbij staan twee dingen centraal: dealers en importeurs hebben elkaar nodig en de dealer moet zijn organisatie, processen, mensen en systemen op orde hebben. Link naar artikel Verschenen in: Automotive Management, 20 oktober 2017, p. 29 Kernwoorden: Centralisatie, Schaalvoordelen. Read more
Published: oktober 24, 2017

Coaching werkt motiverend en vergroot de kans op succes

Coaching is een belangrijk aspect ter ondersteuning van de zakelijke marktbewerking. Coaching is misschien niet het eerste waar je aan denkt als verantwoordelijke manager, maar in de praktijk blijkt het bittere noodzaak te zijn. Aan marktbewerking moet een strategie ten grondslag liggen, bestaande uit een proces- en een people kant. Klinkt logisch, maar hoe vertaal je dit naar de vloer? Link naar artikel Verschenen in: Automobiel Management, september 2017, p. 75 Kernwoorden: Coaching, Soft Facts, Hard Facts. Read more
Published: oktober 6, 2017

Fleetsales moet ook geloven aan ‘digitale wereld’

Fleetsales vormt voor menig importeur en dealerbedrijf de kurk waarop de onderneming drijft. Opmerkelijk is hoe verschillend deze partijen, waaronder ook de captives, de markt aanvliegen. Gaan ze voor de berijder of het bedrijf erachter? Worden leads centraal opgevolgd of overgelaten aan de dealer? Hoe dan ook wordt het beïnvloedingsproces steeds lastiger, stelt het internationale automotive adviesbureau MSR consulting Group. Directeur Martin van Eck over harde doelstellingen, de user/chooser en 2 miljoen adressen. Verschenen in: Management Info, Zomer 2015, p.21 Link naar artikel Kernwoorden: Fleetsales, B2B sal... Read more
Published: juni 9, 2015 Source: Management Info, Zomer 2015

Dealers moeten potentieel veel beter benutten

In tijden waarin auto's steeds minder in de werkplaats komen, is het zaak om zoveel mogelijk klanten te behouden en naar de werkplaats te krijgen. En bij de bezoeken die er zijn, moet een maximale omzet worden gegenereerd. Door de aftersales continue te monitoren en bij te sturen, kan het rendement van een middelgrote dealer volgens MSR Consulting met een volle procentpunt worden verhoogd. En dat maakt tegenwoordig maar al te vaak het verschil tussen winst en verlies. Verschenen in: Automobielmanagement, mei 2015, p. 49 Link naar artikel Kernwoorden: Rendement, Aftersales, Tools, Marktaandeel ... Read more
Published: mei 1, 2015 Source: Automobielmanagement, mei 2015

Marge verbeteren kan wél

Lage rendementen - er valt heus wat aan te doen. Bijvoorbeeld door niet uitsluiten te focussen op de verkoop van het voertuig maar ook op aanverwante diensten. MSR Consulting Group helpt al ruim twintig jaar merkorganisaties om hun omzet, winstgevendheid en concurrentiepositie een duw in de rug te geven. Verschenen in: Automobiel Management, maart 2015, p. 33 Link naar artikel Kernwoorden: Financiering, verzekering, customer value management Read more
Published: maart 1, 2015 Source: Automobiel Management

Proactief reageren op alle veranderingen

Martin van Eck, medeoprichter van het internationale automotive adviesbureau MSR Consulting Group, bewondert menig dealerbedrijf dat in deze roerige tijden in een 'weerbarstig model' het hoofd boven water houdt. Wat ziet hij als uitdagingen van de branche? "Proactief reageren op alle veranderingen. Maar dan eerst je organisatie inrichten voor die proactieve koers." Verschenen in: Automobielmanagement, december 2014, p. 57 Link naar artikel Kernwoorden: Proactief, kernactiviteit, automotive, professionalisering                 Read more
Published: december 1, 2014 Source: Automobielmanagement, december 2014