Profilering en prospecting

Een volume merk importeur en haar dealernetwerk worstelt met het bewerken van de markt op proactieve wijze en heeft MSR gevraagd hierin te ondersteunen. Door inzet van haar unieke marktdatabases is MSR in staat om prospect- en klant profilering uit te voeren. Het beschikbare potentieel wordt vastgesteld, om hier vervolgens daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. MSR ondersteunt dit met innovatieve tooling, waardoor de klantcontactcyclus direct ontsloten is.

Onze aanpak

  • MSR richt een specifieke marktdatabase in (maatwerk inrichting)
  • Gezamenlijk met de opdrachtgever worden de criteria ten behoeve van de profilering bepaald
  • Segmentatie van prospects en relaties wordt uitgevoerd door MSR
  • Daarna wordt de contactcyclus gedefinieerd en ‘calls for action’ (triggers) ingesteld
  • Benadering van prospects/relaties door middel van telefonische benadering of e-DM/DM
  • Eigen opvolging of outsourcing naar callcenter van MSR

Tools

  • Databases MSR
  • Front end tooling ten behoeve van leadopvolging (apps, lms, etc.)

Resultaten

  • Complete customer journey inzichtelijk
  • 100% opvolging van alle kansen en acties
  • Optimalisatie vulling salesfunnel
  • Verhoogde omzet

Relevant expertises