Automotive & Equipment

Om bij te blijven in de auto-industrie moet je snel kunnen schakelen. Innovaties volgen elkaar in razend tempo op, en bewezen business modellen beginnen te haperen. Met MSR voorkomt u dat u wordt ingehaald. In een turbulente wereld staan wij voor constante groei.

  • Onze specialisatie

    Netwerk & implementatie

    • Netwerkstrategie en potentieel ontwikkeling (o.a. aanpakken white spots)
    • Opzetten en doorvoeren merkklantcontactstrategie (o.a. inrichten centraal / decentraal BDC / KCC)
    • Realtime netwerk performance

    Sales & service

    • Omzet vergroten binnen bestaande klanten en aantrekken nieuwe klanten
    • Realiseren kosten besparing binnen werkplaats en verkoopproces
    • Brutomarge verhogen per klanttransactie

    Customer intimacy & value management

    • Verhogen loyalty & klanttevredenheid
    • Uit handen nemen van klantcontact (o.a. APK & onderhoud)
    • Audits & Mystery shopping

    Marketing & Business intelligence

    • CRM strategie, multichannel & data integratie
    • Digital marketing strategie opzetten en ondersteunen
    • Marktonderzoek naar doelgroep en potentieel
    • Klantprofilering en triggers-for-action implementeren voor particulier en zakelijk verkoopteam

    Business recovery & turn around

    • Bedrijfsherstructurering & potentieel uitnutting
    • Rendementsverbetering realiseren
    • Gedragsverandering & verbeteren resultaatsgerichtheid

     

  • Onze aanpak

    Bij MSR werken we samen aan succes. We willen de business van onze klanten versterken en doen dat door als gelijke partners op te trekken. Met elkaar brengen we de uitdaging in kaart en maken we concrete actieplannen, en met elkaar voeren we die ook uit. Door resultaatgericht en planmatig te werk te gaan, en door altijd open te staan voor feedback en nieuwe inzichten, realiseren we een tastbare en duurzame prestatieverbetering. Dat is ons doel, dat is waar we samen voor gaan.

Relevant news

  • Fleetsales moet ook geloven aan ‘digitale wereld’

    Fleetsales vormt voor menig importeur en dealerbedrijf de kurk waarop de onderneming drijft. Opmerkelijk is hoe verschillend deze partijen, waaronder ook de captives, de markt aanvliegen. Gaan ze voor de berijder of het bedrijf erachter? Worden leads centraal opgevolgd of overgelaten aan de dealer? Hoe dan ook wordt het beïnvloedingsproces steeds lastiger, stelt het internationale

  • Dealers moeten potentieel veel beter benutten

    In tijden waarin auto’s steeds minder in de werkplaats komen, is het zaak om zoveel mogelijk klanten te behouden en naar de werkplaats te krijgen. En bij de bezoeken die er zijn, moet een maximale omzet worden gegenereerd. Door de aftersales continue te monitoren en bij te sturen, kan het rendement van een middelgrote dealer

  • Marge verbeteren kan wél

    Lage rendementen – er valt heus wat aan te doen. Bijvoorbeeld door niet uitsluiten te focussen op de verkoop van het voertuig maar ook op aanverwante diensten. MSR Consulting Group helpt al ruim twintig jaar merkorganisaties om hun omzet, winstgevendheid en concurrentiepositie een duw in de rug te geven. Verschenen in: Automobiel Management, maart 2015,

  • Proactief reageren op alle veranderingen

      Martin van Eck, medeoprichter van het internationale automotive adviesbureau MSR Consulting Group,bewondert menig dealerbedrijf dat in deze roerige tijden in een ‘weerbarstig model’ het hoofd boven water houdt. Wat ziet hij als uitdagingen van de branche? “Proactief reageren op alle veranderingen. Maar dan eerst je organisatie inrichten voor die proactieve koers.” Verschenen in: Automobielmanagement,